RSS

Drugo carstvo 14

17 jul
Drugo carstvo 14

Drugo carstvo 123456789101112, 13

„Odlično, kada smo to rešili, onda bi mogli da popijemo neko piće pre večere? Može li jedna domaća, Markuse, Jelenčice?“ Uz osmeh, upitao je Milutin.

Jelena je klimnula glavom, Markus je slegnuo ramenima.

„Obično izbegavam alkohol, ali bih jednu mogao da popijem.“

Na televizoru, su primetili snimak demonstracija, uzbuđeni reporter se upravo uključivao u program.

„Dragi gledaoci, prisustvujete neverovatnom događaju. Građani su počeli da se okupljaju ispred Skupštine pre nekih sat vremena. Do sada je dolšo više desetina građana Srbije. Građani su mirno i u apsolutnoj tišini  krenuli u šetnju. Trenutno sam kod Pravnog gde brojni građani prolaze u nekoj vrsti mimohoda, pale sveće i ostavljaju cveće poginulima u današnjem mučkom napadu. Kolona se nastavlja niz Beogradsku, pa će preko Slavije ići uz Bulevar oslobođenja, preko Autokomnade, pa uz Ljutice Bogdana, sve do ambasade republike Albanije. Mnogi ljudi iz kolone su mi rekli da ne žele da napadnu alabansku ambasadu, već samo žele da im iskažu svoj nemi protest i tihi bes. Nadam se da će se to i ostvariti. Kako mi javljaju, za svaki slučaj, postavljene su brojne policijske snage u zoni alabanske ambasade. Moram da vam kažem da nikad nisam bio ponosniji na naš narod. Na nasilje oni odgovaraju, plemenitošću. Ako sve prođe mirno, ovaj protest će ući u sve svetske udžbenike. Naša televizija će sve vreme direktno prenosti šetnju. Svi koji ste u mogućnosti, priključite se svojim sugrađanima.“

„Ima li ikakve šanse da protest prođe mirno?“ Upitao je Markus Jelenu.

„Da budem iskrena, ne verujem. Stvarno bi bilo čudo kada ne bi došlo do incidenta.“

„Da, bilo bi čudo, ali čuda se nekad i dešavaju, ako im se pripomogne. Može se desiti da ćeš se iznenaditi.“ Dobacio je deda Muilutin.
„Nego, deco, hajde da večeramo.“

Seli su za sto, pridružio im se 11-godišnji dečak.

Večera je protekla mirno i tiho, jer su svi bili izgubljeni u svojim mislima. Povremeno bi se po neki telefon oglasio signalom za poruku. Jedino je Dušan, bio uzbuđen.

„Zamisli, tri dana nema škole, zato što je dan žalosti.“

„Markova sestra je bila u tramvjau, srećom, preživela je.“

„Hoćemo li mi sada da ratujemo sa Albancima?“

„Mama, je li ti nećeš u rat?“

Jelena se trgnula iz svojih misli.

„Ne brini, pile, biće sve u redu. Uhapsićemo one koji su krivi za bombu, a rata neće biti, niti ću ja ići u rat. Nemoj da brineš, biće sve u redu.“

Kada su završili sa obrokom, još malo su popričali o neobaveznim temama. Markus je uglavnom pričao sa Dušanom o njegovoj školi, igricama koje igra, sportovima koje voli i trenira.

Posle nekog vremena, dečak ih je sve pozdravio i otišao na spavanje.
Markus je pomogao da se rasklone sudovi.

Kada su sve završili, Markus i deda Milutin, ponovo su seli u fotelje u dnevnoj sobi.

Protestna šetnja na TV-u se odvijala mirno. Hiljade ljudi su mirno, ali sa besom u očima, prolazili pored albanske ambasade.

„Izgleda da ste bili u pravu, prolaze pored alabanske ambasade i niko nije čak ni zviždao, a kamoli bacio kamen ili nešto slično. Potpuno netipična reakcija za Srbe, ako smem da primetim.“ Rekao je Markus gledajući beskrajnu kolonu. Osetio je kako su mu se nakostrešile dlačice na vratu i rukama.

„U mojim godinama , čovek ne sme da bude slep kod očiju. Veruj mi, situacija je i više nego tipična.“ Odvratio je Milutin, držeći u krilu drvenu kutiju.

„Znaš, ovu kutiju mi je poklonio Maršal, lično.“

„Upoznali ste Tita? Kako se to dogodilo?“ Zainteresovano je upitao Markus, donekle začuđen brzom promenom teme, dok se saginjao da pronađe nešto u rancu.

„Grupa ustaša je pokušala da ga ubije, mi smo to sprečili. Još neke kolege i ja smo bili pozvani na prijem i tada smo dobili poklone.“

U tom trenutku Jelena je ušla u sobu. Pogledala je u dedinom pravcu.

„Mile, šta to teba da znači?“

„Sedi, Jelenčice. Nadam se da Dušan spava?“

„Spava, ali ne znam šta ćeš sa tim?“

„Želeo sam da našem gostu pokažem nešto.“ Odvratio je nehjano starac. Otvorio je kutiju i iz nje izvukao pištolj, CZ 7,62 i uperio ga u Markusa, koji je nepomično sedeo.

Markus je znao da se lako može desiti da je upravo završio svoj životni put. Zato je ćutao i pažljivo pratio razvoj situacije.

„Ako razmišljaš o tome da probaš da pobegneš, veruj mi da bez problema mogu da te pogodim na ovoj udaljenosti. I dalje jednom nedeljno idem u streljanu.“

Markus je gledao Milutin a u oči i nije progovarao, ne želić da ga isprovocira.

„Znaš, koristio sam foru sa telefonom ili fotoaparatom, kada su Jeleni dolazili neki udvarači, ali ranije sam isti sistem priemenjivao protiv stranih agenata, kao i domaćih izdajnika.“

Jelena se setila prilika kada bi deda Milutin, uslikao dečake koji su bili njeni momci ili potencijalni momci, pa ih provukao kroz policijsku bazu. Bila je besna što joj se na taj način mešao u veze, mada u nekoliko navrata, spasio ju je da ne načini ozbiljnu grešku.

„Već sam nekoliko godina u penziji, iako sam i dalje mogao da radim, nisam odgovarao novim strukturama. Malo toga oni znaju o bezbednosti države. Ali znaš i sam, Markuse, ne postoji penzionisani obaveštajac. Jasno ti je da, posle staža od skoro četrdeset godina, i dalje u službi imam moje pulene.“

Markus je samo klinuo glavom.

„Što nas dovodi do ove situacije. Mojim momcima sam poslao tvoje slike. Poslali su mi odgovor najbrže što su mogli. Izgleda da te naša služba već dobro poznaje. Markus Morison – star 48 godina. Došao u Jugoslaviju početkom 90., nakon završenih studija balkanske istorije. Zaposlio se pri američkoj ambasadi. Radio kao operativac CIA sve do jeseni 1999, kada se vraća u Ameriku, na poligon CIA-e u Virdžiniji, tzv. Imanje, gde obučava nove kadrove. Nedavno se vratio u Srbiju, kao savetnik vojnog atašea u Beogradu. Pretpostavlja se da je kontakt Kit Karson. Sve u svemu, karijera bez većih mrlja, ima tu i odlikovanja i ohvala. Ništa naročito ubičajeno za mnogoe bezbednjake. Tokom bombardovonja bio si u zemlji, i tu dolazimo da jednog zanimljivog detalja.“

„Evo ga“ pomislio je Markus.

Milutin je mirno nastavio svoje izlaganje, nakon što je prodorno pogledao Markusa.

„Dobio sam belešku gde piše da je operativac koji je locirao RTS kao legitmni cilj – Markus Morison.“

Obavila ih je zaglušujućuća tišina. Jelena je razrogačenih očiju posmatrala, čas dedu, čas Markusa. Bledog lica, grčevito je stegla naslone na fotelji i preteći se okrenula ka Markusu.

„Moj sin je bio među mrtvima, tokom tog kukavičkog napada. Imaš li poslednje reči, pre nego što te sada ubijem kao psa?“

Glas mu je bio hladan, a pretnja savim opipljiva.

Markusu je bilo jasno da je ovaj čovek mnogo puta u prošlosti bio islednik.

Znao je da će ga ubiti bez trenutka oklevanja.

Udahnuo je duboko i odlučio da kaže istinu bez obzira na ishod

 

Drugo carstvo 123456789101112, 13

slika JamesDeMers

 
31 komentara

Objavljeno od strane na jul 17, 2017 in Drugo carstvo

 

Oznake: , , , , ,

31 responses to “Drugo carstvo 14

  1. epicfantasyweb

    jul 17, 2017 at 12:46

    Kako prekineš na najzanimljivijem mjestu ;( ko reklame u sred filma

    Liked by 3 people

     
    • Shonery

      jul 17, 2017 at 14:38

      A. šta kažeš. gori sam od reklama… 😀 Tu sam danas stao, za nekoliko dana, stiže nastavak…

      Liked by 2 people

       
  2. aleksandranm

    jul 17, 2017 at 16:36

    morao si da prekines ovde. postaje mocno

    Liked by 2 people

     
  3. Srđan Novaković

    jul 17, 2017 at 17:32

    Ma ti nas zezaš! E sad neću da čitam dok ne objaviš bar tri-četiri dela. Možda samo sledeći.

    Liked by 3 people

     
    • Shonery

      jul 17, 2017 at 19:36

      Ne zezam druže, taman sam do te tačke napisao 10 minuta pre nego što sam objavio… Gledaću da ubrzam, pa da izbacim sledeći deo za nekoliko dana… 😀

      Sviđa mi se

       
  4. Hank Moody

    jul 17, 2017 at 19:31

    Pravi cliffhanger 😀 Čekam dalje nastavke.

    Liked by 1 person

     
  5. Srđan Novaković

    jul 17, 2017 at 19:45

    Nemoj sad žuriti pa da izgubi na kvalitetu, čekaćemo, uhvatio si nas u klopku, nema predaje.

    Liked by 2 people

     
    • Shonery

      jul 17, 2017 at 19:48

      Hvala na lepim rečima, probaću da opravdam vaše poverenje… 😀

      Sviđa mi se

       
  6. Daisy

    jul 28, 2017 at 10:04

    Pomislila sam sve sfo je Srdjan napisao, nemam sta daa dodam…

    Liked by 1 person

     

Ostavite odgovor

 
