Drugo carstvo 12

Drugo carstvo 12345678910, 11

 

Jelena se uputila ka muškarcu za koga je pretpostavila da je američki obaveštajac.
Četrdeset i neka, visok, snažan , donekle četvrtastog lica. Da nije Amerikanac, a uz to i agent, možda bi joj se čak i dopao. Stala je pored stola i nekoliko trenutaka su se posmatrali, ne izgovarajući ni reč.
Duboko je uzdahnula i pružila mu ruku.
„Jelena Todorović.“
„Markus Morison, drago mi je. Sedite. Šta ćete da popijete?“
„Limunadu.“
„Mogao bih i ja jednu.“
Konobar je doneo njihovu narodžbinu, dok su Markus i Jelena i dalje sedeli u tišini.
Jelena ga je i dalje posmatrala, pitajući se šta može da očekuje.
„Zadivljujuće brzo su vas postavili kao mog partnera.“ Jetko je primetila.
„Da, srećna okolnost je bila da sam se već nalazio u Beogradu, kada je eksplodirala bomba.“
„Hm, da, baš zgodno, zar ne?“
Markus je ćutao nekoliko trenutaka, razmišljajući na koji način da se postavi.
„Pazite, hajde da raščistimo nešto. Mogu da pretpostavim koliko vam je mrska saradnja sa mnom.“
Jelena je zaustila da nešto odgovori, ali ju je Markus prekinuo odmahujući rukom.
„Znam da mislite da smo mi, Amerikanci, krivi za sva zla na ovom svetu. Ne kažem da niste u pravu u nekom broju slučajeva, ali što se tiče današnje bombe, mi nemamo ništa sa tim. Postoje brojne struje i frakcije u američkom sistemu, ali ni jedna frakcija za koju znam nije kriva za današnji napad. I ja, kao i vi, želim što pre da uhvatim krivca i prekinem rat, koji samo što nije počeo.“
Jelena je ćutala, vagajući njegove reči. Zagledala se u njegove oči. Koliko god da joj nij eprijalo to saznaanje, osećala je da Markus dostojan poverenja. Na kraju je prelomila.
„Dobro. Prvo. To što moramo zajedno da sarađujemo, ne znači i da mora da mi se dopada. Iako sam svesna da verovatno američka vlada ima kontakte i informacije o kojima mogu samo da sanjam i da možete da ubrzate ili usporite istragu po vlastitom ćefu. Drugo, ako ćemo već da radimo zajedno, ne možemo jedno drugom da persiramo. Treće, bolje bi ti bilo da govoriš istinu, jer samo ako pomislim da ste umešani u ovaj haos, drugačije ćemo razgovarati.“
„Dobro, Jelena, hajde onda da utvrdimo šta znamo i koji su nam sledeći koraci.“
Ukratko ga je uputila u činjenice samog slučaja, počela je od uviđaja, preko stana osumnjičenog i završila sa posetom Sebedinu.
Markus nije bio suviše iznenađen pričom, očekivao je da će se odvijati na sličan način.
„I miliš da je stan bio namešten baš kako treba.“
„Da, kopka me samo ko ga je tako namestio. Neke misli mi se roje po glavi, ali mi se ne sviđa u kom pravcu idu. U svakom slučaju, čekam da mi se javi moj genije za kompjutere, pa ćemo već videti.“
SA druge strane, Markus je Jelenu uputio u razgovor koji je vodio sa direktorom CIA-e, Stivenom Prajsom, kao i nedavni razgovor sa alabanskim obaveštajcem.
„Prosto mi je neverovatno da niko ništa ne zna. Jednostavno mi je sumnjivo da tamo neki usamljeni revolveraš odluči da digne u vazduh tramvaj. I onda mi baš zgodno pronađemo njegova dokumenta i sve ostalo.“ Negodujuće je Jelena odmahivala glavom.
„Jasna je stvar da neko želi da započne rat. Lista kandidata bi mogla biti podugačka. U svakom slučaju, svaki minut koji prođe, je bliži ostvarenju tog cilja. Ne želim ni da zamislim u kom bi pravcu mogao da se razvije novi blakanski rat.“ Odvratio je Marksu vrteći čašu sa limunadom.
„Moj deda je uvek govorio, prati onog ko ima koristi. Ali ni to nam trenutno nije od pomoći, kao što si rekao, mnogo je onih kojima bi odgovarao još jedan rat .“

Rezignirano je rekla Jelena. Pogledala je telefon, koji joj je zavibrirao.
„Je li sve u redu?“
„Jeste, ali bilo bi dobro da dođeš.“
„Veruj mi da bih vrlo rado došla do vas, ali jasno ti je da sam sada u haosu. Je li Dušan dobro?“
„Jelenčice, zato te i zovem što znam da si u haosu. Želim nešto da ti kažem, ali ne mogu preko telefona.“
Prekinula je vezu.
„Ovo je bio moj deda, kaže da mora sa mnom da popriča i da je vrlo važno. Ne znam šta da radim, ne znam šta bi moglo biti važnije od istrage koju vodim. Na sto strana sam želela da krenem. Ali, opet, on ima odlične instinkte. Radio je za UDB-u. Čuo si za nju?“
Markus je samo klimnuo glavom.
„1966. na četvrtom brionskom plenumu, došlo je do velikih previranja u službi. Tito je pomislo da je ugrožen, pa je smenio Aleksandra Rankovića, dotadašnjeg prvog čoveka UDB-e, a u isto vreme i drugog čoveka SFRJ. Posle toga su smenjeni i skoro svi rukovodioci Srbi, kao i mnogi operativci. Moj deda je preživeo tu čistku i ostao je u službi do kraja. Ima punu fioku ranih odlikovanja, kako od naše države, tako i od inostranih vlada. Sve ti ovo pričam, zato što je on bio vrhunski operativac i još uvek ima istančane instinkte.“
„Onda je stvar, rešena, idemo do njega, pa nastavljamo dalje. Mogli bi da popričamo i sa bivšim ratnicima.“
Pošli si ka Jeleninom autu koji je bio parkiran na drugom spratu u garaži Obilićev venac.
Spsutili su se niz Carice Milice, pa niz Kraljice Natalije do Kneza Miloša. Jelena je primetila brojne grupice, koje su nosile transparente i srpske zastave.
„Izgleda da imate demonstracije.“ Prokometarisao je Markus.
„I ja mislim. Samo da proverim nešto.“ Jelena je uzela svoje telefon i pozvala nekog.

„Ćao, Pero, Jelena ovde iz krvnih. Da nemamo možda neke demonstracije u centru?“ Slušala je nekoliko trenutaka, zahvalila se i prekinula vezu.
„Da, okupljaju se ljudi ispred Skupštine, izgleda da se okupilo već nekoliko hiljada ljudi. Pogledaj šta kažu na interentu o tome.“
Markus se prihvatio čeprkanja po svom telefonu, dok je Jelena usmerila auto ka Topčideru.
„Evo, izgleda da broj demonstranta raste iz minuta u minut, već ih ima preko deset hiljada. Razlog okupljanja je jasno, današnja eksplozija. Za sad je mirno, mašu zastavama, transparentima na kojima pozivaju na osvetu nad Šiptarima. Izgleda da ima po neki, mada redak, transparent koji poziva na mir.  Još uvek samo mirno stoje. Naravno, niko ne zna u kom će se pravcu nastaviti ove demonstracije.“
Jelena je ćutala i napregnuo posmatrala vozila ispred sebe. Markus je u dubini duše, uvek smatrao žene inferiornim vozačima. Priznao je sebi da je u Jeleninom slučaju pogrešio. Kada je video njen auto, BMW 325i, pomislio je da ga ima iz sentimentalnih razloga. Ali sada je bio potpuno siguran da je ona verovatno bolji vozač od njega, iako je prošao brjne programe Agencije vezane za vožnju u svimn uslovima.

Skrenuli su desno pre topčiderske zvezde i uputili se ka kućama ušuškanim u zelenilo i pokrivene tišinom.

 

Drugo carstvo 12345678910, 11

slika Pruzi

29 thoughts on “Drugo carstvo 12

  1. Ovaj dio sa namještenim stanom i dokumentima, klasični scenario po kojem rade velike obavještajne službe. Imamo primjera u posljednje vrijeme koliko hoćeš. Lik pobije gomilu ljudi kamionom, ostavi dokumente u njemu. Lik se raznese u paramparčad, nekim čudom dokumenti prežive i slične nebuloze. Lijepo ti ovo krojiš, Šone. Baš me interesuje gdje sve ovo ide 🙂

    Liked by 1 person

Ostavite odgovor

